blokkk.com                                                         │ webzseb » felhőpiac │                                                             │ hírkirakattmustra │         

 

A kínaiaknak nem kell a Pokémon Go

Legalább is a kínai kormány nem engedi be.

_________________________________________________________________blokkk.com

 

A kínai kormány nem engedi be a Pokémon Go-t, így továbbra sem lesz elérhető hivatalosan a Pokémon Go című mobiljáték. A kínai kormány szerint az rendkívül veszélyes. Nemcsak a felhasználók, de a földrajzi adatok felhasználása miatt is aggódnak, így könnyen lehet, hogy más játékok is cenzúra alá esnek a jövőben.

A világ legtöbb országában már rég letölthető a Pokémon Go a hivatalos alkalmazásboltokból, Kínában azonban továbbra sem jelenik meg. Már a játék bejelentésekor sem tűnt ez valószínűnek a szigorú kínai cenzúra miatt, a Reuters információi szerint az állami cenzorok pedig továbbra sem fogják engedélyezni a játék hivatalos megjelenését az országban biztonsági kockázatok miatt. A kínai digitális tartalmakat szabályzó szövetség szerint ugyanis a játék fenyegetést jelent a földrajzi adatok biztonságára, a közlekedésre, és a felhasználók testi épségére is. Így nem csak a felhasználókat, de a nemzetbiztonságot is féltik.

A világ nagy részén már tavaly végigsöpört a pokémonláz. A kínai kormány első indokával nem lehet vitázni, hiszen számtalanszor lehetett hallani híreket az elmúlt évben arról, hogy játék közben balesetet szenvedtek a figyelmetlen játékosok, a legrosszabb esetben pedig életüket vesztették. Ez viszont még egyetlen országban sem volt elég kiváltó ok ahhoz, hogy tiltsák a programot.

Feltehetően a földrajzi információk biztonsága lehetett a fő szempont a kínai döntés meghozásában. A kínai kormány cenzúráját ismerve nem meglepő, hogy szigorúbbak az olyan külföldi szolgáltatásokkal szemben, amelyek aktívan használnak fel földrajzi és felhasználói adatokat. A Pokémon Go alapja a Google térkép, e nélkül nem tudja felhasználni a helyi adatokat.

A japán Nintendo és a Niantic számára ez a döntés nagy veszteség lehet, hiszen a világon Kínában a legnépszerűbbek a mobiljátékok, ez a legnagyobb piac.
(Origo, 2017. január 11.)

 

Kié a pénz a Pokémon Go után?

Ez csak egy alkalmazás, amit le kell tölteni a mobilra. Töltik is rendesen.

_________________________________________________blokkk.com

 

Valószínűleg magukat a készítőket is meglepte a Pokémon Go elképesztő sikere, a nosztalgiára építő, de az új technológiai lehetőségeket is kihasználó játék több milliárd dollárral növelte a Nintendo cég értékét.

A nagyjából egy évtizeddel ezelőtt véget ért, azért a képernyőkön még mostanában is időnként feltűnő rajzfilmsorozat figuráira alapozva a Niantic és a The Pokémon Company készített egy iOS-en és Androidon is elérhető mobiljátékot, amelynek az a különlegessége, hogy ötvözi a valós és a virtuális világot. A mobiltelefon képernyőjén ugyanis a valódi világban keresgélve - utcákon, tereken, mezőkön, hegyen-völgyön át, bárhol járva - tűnnek fel az applikáció révén megjeleníthető Pokémon-figurák, amelyekből a felhasználók igyekeznek minél többet összegyűjteni. A játék 2016. július 6-tól érhető el, egyre több országban világszerte, és egészen megdöbbentő sikert hozott. A hírek szerint július közepére már több mint ötmillió letöltést ért el csak androidos telefonokra, de az iOS-platformokkal együtt a teljes felhasználói kör ennek akár a többszöröse is lehet. A szoftver népszerűségét jól mutatja, hogy az indulás napján akkora volt a terhelés, hogy egy rövid időre a szerverek is leálltak.

A Nintendo részvényeinek árfolyama meredeken emelkedni kezdett a játék piacra dobását követően. A társaság piaci értéke rövid időn, szinte napokon belül több mint 60 százalékkal, 28 milliárd dollárra nőtt. A japán cég egyébként még messze van a csúcstól, hiszen 2007. október végén, egy évvel a Wii játékkonzol piacra dobását követően közel 80 milliárd dollárt ért.

 

A Nintendo volt ugyan a Pokémon videojátékok eredeti megalkotója, rendelkezik is bizonyos licencjogokkal a Pokémon Go fölött, de a játékot nem ő fejlesztette. A Nintendo  elsősorban a név népszerűsítésének közvetett előnyeit élvezheti, ami nem kevés. A játékot a The Pokémon Company, valamint a Google-ről leválasztott Niantic alkotta meg. A Pokémon Company 32 százaléka a Nintendo tulajdonában van, míg a fennmaradó rész a Game Freak és a Creatures kezében van. A tulajdonviszonyokat bonyolítja, hogy a Nintendónak 10 százalékos részesedése van a Creaturesben, továbbá az, hogy a Nintendo, a Pokémon Company és a Google egyaránt részt vettek a Niantic 30 millió dolláros tőkeszerzésében 2015. szeptemberében.
 

A Pokemon GO elképesztően népszerű, Amerikában a napi aktív felhasználói tábor elérte a 26 milliót, ami több, mint ahányan a Google Mapset használják (a GO egyébként a Maps térképeit használja). A divathullám pedig egyre magasabbra csap, napi 5-6 millió példányban telepítik a játékot világszerte, ahogy egyre újabb piacok nyílnak meg.


Sorra dőlnek meg a mobiljátékos rekordok, a felmérések szerint például a letöltők 70%-a marad meg aktív játékosnak - miközben az iparági átlag 30% körül mozog. Bár a játék alapban ingyenes, lehet benne pénzért is venni kisebb-nagyobb segítségeket, ebben is elég jól teljesít az app, az egy játékosra vetített átlagos napi bevétel 25 cent, ami a két és félszerese az ilyen pénzügyi modellt használó játékok átlagának.

 

Egyébként éppen tíz évvel ezelőtt, 1996. áprilisában dobták piacra Japánban a tamagocsi nevű játéko, és alig tíz év alatt 76 milliót adtak el belőle világszerte. A tamagocsi szó a japán tamago (tojás) és az angol watch (nézni) szó összevonásából ered, maga a termék pedig egy virtuális kisállatnevelő szoftver volt, fröccsöntött műanyagba burkolva. A felhasznált technológia már 1996-ban is primitív volt, de a nevelhető állatkák mindenhol letarolták a piacot.

(Origo, Index, Világgazdaság, 2016. július)

 

 

blokkk.com │                                                  webzseb │                                                f » blokkk.com │